HTML slides

Did You Know?

We plan to sell trips to the moon in the 2020s

New!

6 Crystal Glasses

Only $99 !!!

دکتر فنی

گواهینامه های حرفه ای در فن آوری رایانه، جایزه های غیر درجه ای برای افرادی است که مدارک تحصیلی مشخص شده توسط یک مقام صدور گواهینامه را کسب کرده اند. طبق گواهینامه خاص، مدارک تحصیلی ممکن است شامل تکمیل یک دوره تحصیلی، اثبات موفقیت های حرفه ای، دستیابی به یک درجه مشخص در آزمون باشد. هدف این است که بفهمیم فردی که دارای گواهینامه است از لحاظ فنی واجد شرایط خاصی برای نگه داشتن موقعیت خاص در این زمینه است.گواهینامه ها، به طور کلی، باید به صورت دوره ای تجدید شوند، یا ممکن است برای یک دوره خاص معتبر باشند (مثلا طول عمر محصول که فرد آن را تأیید کرده است). به عنوان بخشی از تجدید کامل یک گواهینامه فردی، فرد برای نشان دادن مدرک یادگیری مستمر - که اغلب به نام آموزش مداوم - و یا کسب واحد آموزش مداوم (CEU) - معمول است - معمول است. صدور گواهینامه اغلب در حرفه صنعت فناوری اطلاعات استفاده می شود.برخی برنامه های صدور گواهینامه به سمت فناوری های خاص هدایت می شوند و توسط فروشندگان این فن آوری ها مدیریت می شوند. این برنامه های صدور گواهینامه به موسساتی است که افرادی را که از این فن آوری استفاده می کنند، طراحی می کنند.

Professional certifications in computer technology are non-degree awards made to those who have achieved qualifications specified by a certifying authority. Depending on the particular certification, qualifications may include completing a course of study, proof of professional accomplishments, achieving a specified grade on an examination. The intention is to establish that an individual holding a certification is technically qualified to hold certain types of position within the field.

Certifications, generally, need to be renewed periodically, or may be valid for a specific period (e.g. the lifetime of the product upon which the individual is certified). As a part of a complete renewal of an individual's certification, it is common for the individual to show evidence of continual learning — often termed continuing education — or earning continuing education units (CEU). Certification is often used in the professions of information technology industry.

Some certification programs are oriented toward specific technologies, and are managed by the vendors of these technologies. These certification programs are tailored to the institutions that would employ people who use these technologies.

 



تاريخ : | | نویسنده : دکتر پشتیبان فنی لونا |

وظایف مدیریتهنری فایول، صنعتگر فرانسوی، چنین اظهار داشت که همه مدیران، پنج وظیفه یا کار، انجام می‌دهند: برنامه‌ریزی، سازماندهی، رهبری، هماهنگی و کنترل. امروزه، این کارها را به صورت چهار وظیفه:    برنامه‌ریزی    سازماندهی    رهبری    هماهنگی    کنترلبیان می‌کنند.[۵]پیتر دراکر، وظیفه مدیران را بازاریابی و نوآوری می‌داند.[۶] در عین حال، متون جدیدتر عمده وظایف مدیران را برنامه‌ریزی، سازماندهی، رهبری، استخدام و کنترل می‌دانند.[۷] برخی از منابع، استخدام را از فهرست فوق حذف کرده‌اند[۸] و برخی نیز هماهنگی را جایگزین آن نموده‌اند.مدیریت از دید کارکردی شامل وظایفی همچون برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، سازماندهی، نوآوری، هماهنگی، ارتباطات، رهبری، انگیزش و کنترل می‌گردد



تاريخ : | | نویسنده : دکتر پشتیبان فنی لونا |

قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعی برای پاکسازی بدن از عفونت

آنتی بیوتیک طبیعی ، مواد غذایی برای درمان عفونت
با ایجاد عفونت در بدن مصرف آنتی بیوتیک ها در وهله اول توصیه می شوند ، بهتر است اگر در شرایط خاص قرار ندارید از آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان عفونت ها استفاده کنید.

10 آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان عفونت های بدن

آنتی بیوتیک ها به خصوص آنتی بیوتیک طبیعی انتخاب نهایی برای عفونت های باکتریایی هستند. آنتی بیوتیک های طبیعی بسیاری در اطراف ما وجود دارد. آنتی بیوتیک های طبیعی بسیار مقابل عفونت های باکتریایی تاثیر می گذارد. مصرف غیرضروری آنتی بیوتیک باعث می شود پزشک دارو را محدود کند.آنتی بیوتیک طبیعی

از مصرف سرخود این دارو خودداری کنید. این داروهای طبیعی در موارد مختلفی باعث پیشگیری و درمان می شوند، سیستم ایمنی بدن را بالا می برد و از عفونت جلوگیری می کند و برای کودکان مصرف این آنتی بیوتیک ها بهتر است:

بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی

1. سیر : سیر مخصوصا سیر خام برای مقابله با آنتی بیوتیک بسیار مناسب است. سیر حاوی رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان است.

2. عسل : یکی دیگر از بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی عسل است که برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن مقابل باکتری استفاده می شود، همچنین برای درمان سوختگی و زخم مناسب است. چای گیاهی وقتی با عسل مخلوط شود به درمان عفونت های داخلی باکتریایی کمک می کند.

3. پیاز : پیاز هم مثل سیر است، پیاز و سیر بعد از پخته شدن خاصیت آنتی بیوتیکی خود را از دست می دهند. خوردن پیاز خام به کاهش درد، عفونت، سرماخوردگی و سرفه کمک می کند.

کلم

کلم از آنتی بیوتیک های طبیعی

4. کلم : کلم یکی دیگر از آنتی بیوتیک های طبیعی است که ایمنی بدن را بالا میبرد و حاوی مقادیر فراوانی ویتامین C است. سالاد کلم یا آب کلم خام با عسل تاثیر شگفتی روی بدن می گذارد.

5. عصاره ی دانه ی گریپ فروت : عصاره گریپ فروت مقابل ویروس های بیشمار، باکتریها، انگل ها و گیاه های قارچی از بدن دفاع می کنند.

6. سرکه سیب : مطالعات نشان داده که سرکه سیب ویژگی آنتی بیوتیکی و ضدعفونی کنندگی دارد. شما می توانید به شکل های مختلف از سرکه سیب استفاده کنید.

فواید روغن نارگیل

برترین آنتی بیوتیک های طبیعی

7. روغن طبیعی نارگیل : روغن نارگیل ویژگی ضد عفونی کنندگی دارد که به بالا بردن ایمنی بدن و درمان بیماری ها کمک می کند.

8. زنجبیل : یکی از دسترس ترین آنتی بیوتیک های طبیعی زنجبیل است که در درمان سرماخوردگی ، آنفولانزا، حالت تهوع، درد مفاصل و دل درد استفاده می شود.

دارچین

دارچین و خاصیت آنتی بیوتیکی

9. دارچین : دارچین یکی از ادویه های غنی است که غذا را خوشبو میکند و حاوی مقادیری آنتی بیوتیک است.

10. پرتقال : پرتقال و آناناس حاوی ویتامین c فراوانی است که ایمنی بدن را بالا می برد و بدن شما را سالم نگه می دارد.



تاريخ : | | نویسنده : دکتر پشتیبان فنی لونا |

سید حسن ابطحی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به ناوبری پرش به جستجو
سید حسن ابطحی
Abtahi.jpg
شناسنامه
نام کامل سید حسن ابطحی
لقب آیت‌الله
نسب امام موسی کاظم
زادروز ۱۵ رمضان ۱۳۵۴
١٩ آذر ١٣١٤
زادگاه مشهد، ایران
تاریخ مرگ ۸ جمادی الثانی ۱۴۳۷
۲۸ اسفند ۱۳۹۴
(۸۰ سال)
محل مرگ چالوس، ایران
آرامگاه مشهد حرم علی بن موسی الرضا صحن جمهورى بهشت ثامن اتاق ۳۳
نام همسر سیده زهرا هاشمی‌نژاد (درگذشت ۱۳۸۷)
طاهره پوررهنما
فرزندان سید محمدعلی
سید محمدتقی
حسین
سيدرضا
حوریه
نرگس
دین اسلام
مذهب شیعه دوازده امامی
استادان حاج ملا آقاجان
آيت الله بروجردى
سید کاظم شریعتمداری
شیخ محمد کوهستانی
شيخ مجتبى قزوينى
وبگاه رسمی www.abtahi.com

سید حسن ابطحی‌
زاده ١٩ آذر ۱۳۱۴ در مشهد
درگذشته ۲۸ اسفند ۱۳۹۴، چالوس
روحانى محقق و فقيه معاصر شیعه

تولد و تحصیلات

او در ١٥ رمضان سال ۱۳٥۴ قمرى (١٩ آذر ١٣١٤) مصادف با تولد امام حسن مجتبی در مشهد متولد شد.
بدین جهت سيدرضا پدر روحانى و صنعتگرش او را حسن نام نهاد. از نظر نسب وی با ۳۰ فاصله از فرزندان موسی بن جعفر محسوب می‌شود. وی قرآن را در شش سالگی در مکتب‌خانه‌ای به پایان رساند، استاد اخلاق وی بعد از پدرش، حاج ملا آقاجان زنجانی بود که مسیر زندگی او را تغییر داد. حاج ملا آقاجان بوسیله نامه مطالب مورد نیاز را به وی گوشزد می‌نمود، در آخرین نامه حاج ملا آقاجان به وی که چند روز قبل از فوت حاج ملا آقا جان نگاشته شده بود چنین عنوان گردیده: «تو تنها فردی بودی که مرا تا حدی شناختی» [۱]
وی در قم در مدرسه حجتیه مشغول تحصیل علوم دینیه شد و با سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد و سید محمد هاشم غضنفری خوانساری هم حجره و هم مباحثه بود.

وی از محضر مراجع و علما از جمله: بروجردی، شریعتمداری، خمینی، داماد، شاهرودی، محسن حکیم، خوئی، سید عبدالهادی شیرازی، شیخ مجتبی قزوینی خراسانی و کوهستانی استفاده نمود.[۲]

سید حسن ابطحی در کنار حاج‌ملاآقاجان
ابطحی و هاشمی نژاد

خانواده

همسر اول ابطحی سیده زهرا هاشمی نژاد خواهر سید عبدالکریم هاشمی نژاد بود که در سال ۱۳۸۷ از دنیا رفت و مزار وی اکنون در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی در بهشت ثامن می‌باشد.[۱] و همسر دوم او سیده طاهره پور رهنما بود.
پسران وی عبارتند از: سید محمدعلی سید محمد خاتمی) ، سید محمدتقی ، سید حسین و سید رضا.
حجازی و یوسفی از روحانیون و خطبا نیز دامادهای وی هستند.



تاريخ : | | نویسنده : دکتر پشتیبان فنی لونا |

مدیریت ریسک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به ناوبری پرش به جستجو

مدیریت خطر[۱] یا مدیریت ریسک کاربرد سیستماتیک سیاست‌های مدیریتی، رویه‌ها و فرایندهای مربوط به فعالیت‌های تحلیل، ارزیابی و کنترل ریسک می‌باشد. مدیریت ریسک عبارت از فرایند مستندسازی تصمیمات نهایی اتخاذ شده و شناسایی و به‌کارگیری معیارهایی است که می‌توان از آن‌ها جهت رساندن ریسک تا سطحی قابل قبول استفاده کرد.

تعاریف

  • تعریف مؤسسه مدیریت پروژه:[۲] مدیریت ریسک به عنوان یکی از دوازده سطح اصلی «کلیات دانش مدیریت پروژه» معرفی شده‌است. در تعریف این مؤسسه، در این تعریف، مدیریت ریسک پروژه عبارت است از «کلیه فرایندهای مرتبط با شناسایی، تحلیل و پاسخگویی به هرگونه عدم اطمینان که شامل حداکثری نتایج رخدادهای مطلوب و به حداقل رساندن نتایج وقایع نامطلوب می‌باشد».[۳]
  • مؤسسه مهندسی نرم‌افزار، به عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در ارائه روش‌های جدید در مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری، به مدیریت ریسک پروژه به عنوان فرایندی با ۵ فاز مجزا نگاه می‌کند (شناسایی، تحلیل، طراحی پاسخ، ردیابی و کنترل) که با یک سری عملیات انتقال ریسک مرتبط است.
  • بوهم: مدیریت ریسک فرایندی شامل دو فاز اصلی است؛ فاز تخمین ریسک (شامل شناسایی، تحلیل و اولویت بندی) و فاز کنترل ریسک (شامل مراحل برنامه‌ریزی مدیریت ریسک، برنامه‌ریزی نظارت ریسک و اقدامات اصلاحی) می‌باشد. بنا به اعتقاد فیرلی مدیریت ریسک دارای هفت فاز است: ۱) شناسایی فاکتورهای ریسک؛ ۲) تخمین احتمال رخداد ریسک و میزان تأثیر آن؛ ۳) ارائه راهکارهایی جهت تعدیل ریسک‌های شناسایی شده؛ ۴) نظارت بر فاکتورهای ریسک؛ ۵) ارائه یک طرح احتمالی؛ ۶) مدیریت بحران؛ ۷) احیا سازمان بعد از بحران.
  • چاپمن و وارد: یک فرایند مدیریت ریسک پروژه کلی را ارائه کرده‌اند که از نه فاز تشکیل شده‌است: ۱) شناسایی جنبه‌های کلیدی پروژه؛ ۲) تمرکز بر یک رویکرد استراتژیک در مدیریت ریسک؛ ۳) شناسایی زمان بروز ریسک ها؛ ۴) تخمین ریسک‌ها و بررسی روابط میان آنها؛ ۵) تخصیص مالکیت ریسک‌ها و ارائه پاسخ مناسب؛ ۶) تخمین میزان عدم اطمینان؛ ۷) تخمین اهمیت رابطه میان ریسک‌های مختلف؛ ۸) طراحی پاسخها و نظارت بر وضعیت ریسک و ۹) کنترل مراحل اجرا.
  • کرزنر: مدیریت خطر را به صورت فرایند مقابله با ریسک تعریف کرده و آن را شامل مراحل چهارگانه زیر می‌داند: ۱) برنامه‌ریزی ریسک، ۲) ارزیابی (شناسایی و تحلیل) ریسک، ۳) توسعه روش‌های مقابله با ریسک و ۴) نظارت بر وضعیت ریسکها.

فرایند مدیریت ریسک

بنا به تعریف ایزو ۳۱۰۰۰، فرایند مدیریت خطر دارای چندین مرحله است:

  • ایجاد زمینه شامل:
  1. شناخت خطر در محدوده مورد نظر
  2. برنامه‌ریزی برای فرایندهای باقیمانده

اصول مدیریت ریسک

مدیریت ریسک یک از قسمت‌های محوری مدیریت استراتژیک هر سازمان به‌شمار می‌رود. این شیوه شامل فرایندهایی است که از طریق آن سازمان‌ها می‌توانند به صورت روش‌مند خطرهای مرتبط با فعالیت‌هایشان را شناسایی کنند. یک رویکرد مدیریت خطر موفق باید با سطح خطر در سازمان متناسب و با دیگر فعالیت‌های سازمان هم‌راستا باشد. از دیگر ویژگی‌های مدیریت خطر موفق می‌توان به جامعیت گستره کار، گره‌خوردگی با فعالیت روزمره، و پویایی در پاسخگویی به شرایط نام برد.[۴]

بسیاری از پروژه‌ها که فرض می‌شود تحت کنترل هستند، با ریسک به عنوان رخدادی شناخته‌نشده روبرو گردیده و کوشش می‌کنند آن را کنترل کنند. با درنظر گرفتن این مفاهیم پایه‌ای، امکان مقابله با ریسک به وجود می‌آید؛ لذا ابتدا باید نسبت به شناسایی ریسک‌های محتمل پروژه اقدام کرد. این کار با دسته‌بندی ساختار کارها و با پرسش چند سؤال از خود یا اعضای گروه پروژه، امکان‌پذیر است. برای تخصیص مقادیر احتمالی به ریسک‌ها از مقادیر پیشنهادی زیر می‌توان استفاده کرد: قریب‌الوقوع بزرگ‌تر از ۸۵٪ بالا = ۸۵٪ محتمل = ۶۰٪ متوسط = ۵۰٪ ممکن = ۴۰٪ پایین = ۱۵٪ غیرمحتمل = ۱۵٪ اکنون احتمال وقوع هر ریسک قابل محاسبه‌است. راه دیگر، نسبت دادن درصد وزنی به هریک از ریسک‌هاست. مشکل اصلی این روش آن است که همواره داده‌های تجربی به اندازه کافی در دسترس نیستند تا این کار به دقت انجام گیرد. در این روش معمولاً افراد باتجربه‌ای مبادرت به این کار می‌کنند که تجارب جامعی از انواع رویدادها در پروژه‌های مختلف کسب کرده‌اند؛ مجموع درصدهای تخصیصی به رویدادها بایستی صد باشد.

در مرحله بعد به هر ریسک، یک مقدار نسبت دهید. این مقدار می‌تواند در صورت نیاز برحسب هزینه یا زمان باشد؛ به عنوان مثال اگر هدف تعیین زمان اتمام پروژه‌است، هر ایده‌ای در مورد مدت زمان فعالیت‌ها می‌تواند یک سناریوی ریسک محسوب شود. در این مرحله می‌توان مقدار حقیقی ریسک را با محاسبه حاصلضرب مقادیر تخصیص داده شده به ریسک و احتمال وقوع آن به دست آورد و با توجه به نتایج حاصل می‌توان نسبت به انجام عملی یا به تعویق انداختن آن تصمیم‌گیری نمود. بعد از انجام مراحل مدیریت ریسک، می‌توانید فرایندهای نگهداری مجموعه ریسک را آغاز کنید. برای این کار بازنگری دوره‌ای ریسک را آغاز کنید که مبتنی بر پیچیدگی و مدت پروژه و وقوع تغییرات پروژه‌است.

آغاز اجرای این کار ممکن است بیهوده و هزینه زا به نظر آید اما چنانچه یکبار این کار را انجام دهید و ریسک‌ها را شناسایی و به صورت کمی آن‌ها را کنترل کنید در آن صورت به ارزش مدیریت ریسک پی خواهید برد؛ بنابراین در مرحله نخست اقدام به شناسایی ریسک‌های پروژه در بالاترین سطح WBS کنید و از اینکه راه به سطوح پایینتر می‌یابید نگران نباشید. بعد از چند بار انجام این کار، مسئله خیلی واضح‌تر خواهد شد.

مدیریت خطر پروژه‌های عمرانی

نمونه‌ای از طراحی درخت ریسک سفارشی به همراه نتایج آنالیز ریسک[۵]

در طی سال‌های اخیر، تحقیقات گسترده‌ای در زمینه مدیریت خطر پروژه‌های عمرانی انجام گرفته‌است. غالباً این نوع از پروژه‌ها در برگیرنده تعداد زیادی ذی‌نفع می‌باشد که مدنظر قرار دادن منافع، اهداف و مطالبات آن‌ها در اتخاذ تصمیم‌ها یکی از موارد لازم برای اطمینان از موفقیت پروژه می‌باشد.

ساختار شکست خطر[۶] که بازنمودی طبقه‌بندی شده از ریسک‌های پروژه ارائه می‌نماید، متشکل از گروه‌ها و زیر گروه‌های سازمان یافته خطر بوده و ابزاری بسیار مؤثر در شناسایی منابع و آثار محتمل ریسک‌ها می‌باشد. این نوع باز نمود ریسک‌ها دارای مزایای فراوانی در مدیریت ریسک پروژه‌های عمرانی است. بخشی از دلایل این مدعا عبارتند از: توانایی در تجزیه و تحلیل خطرهای پروژه و امکان داشتن دیدگاه خاص نسبت به خطر برای هر یک از اعضای ذی‌نفع پروژه. ساختار شکست خطر دارای چندین ضعف اساسی نیز می‌باشد از قبیل: عدم وجود راهنما، روش و اجماع در چگونگی طراحی برای یک پروژه جدید با ویژگی‌های خاص خود، وجود تعاریف مبهم و بعضاً متناقض خطرها، عدم وجود روشی مشترک و مؤثر برای انتقال اطلاعات کمی و کیفی وقایع خطر به منظور محاسبه مقادیر ریسک هر گروه ریسک.[۵]

روشی نوین برای طراحی ساختار شکست سازگار برای هر پروژه یا شرایط خاص ارائه شده که با مقطع زمانی و میزان پیشرفت پروژه و همچنین دیدگاه‌های متفاوت ذینفعان پروژه نسبت به ریسک‌ها سازگار است. این روش متضمن اعمال مدیریت ریسک پویا، چند مقیاسی و چند بعدی در پروژه‌ها بوده و هر یک از اعضای پروژه در هر مقطع زمانی خاص قادر خواهد بود بر ریسک‌های مورد نظر خود تمرکز نموده و برای کسب اطلاعات جامعتر، هر گروه ریسک در ساختار شکست خطر را به تعداد بیشتری زیرگروه تجزیه نماید. چنین رویه‌ای ابزار و روش لازم برای شناسایی و مدیریت سیستماتیک، مؤثرتر و رسمی‌تر ریسک‌های پروژه را فراهم می‌نماید. فرایند طراحی ساختار شکست خطرهای سفارشی با بازسازی تمامی ساختار شکست خطرهای ممکن از طریق ترکیب ریز درخت‌های موجود در بانک اطلاعاتی آغاز شده و سپس برای انتخاب بهترین ساختار، تمامی گزینه‌های ممکن به واسطه معیارهای کیفیت تعریف شده مقایسه می‌شوند.[۵]

نرم‌افزار خاصی بر اساس تمامی مفاهیم و الگوریتم‌های موجود در روش‌های توسعه داده شده، تسهیل کاربرد عملی روش‌های ارائه شده در پروژه‌های واقعی، را برعهده دارد. این نرم‌افزار ابتدا تمامی ساختار شکست خطرهای ممکن را تولید نموده، مقادیر خطر را محاسبه کرده و به‌طور خودکار برای هر ساختار شکست خطر پنج فاکتور کیفیت محاسبه می‌نماید. در گام دوم، تمامی ساختار شکست خطرهای ایجاد شده با استفاده از یکی از روش‌های تصمیم‌گیری چند معیاری رتبه‌بندی شده، کاربر قادر خواهد بود بهترین ساختار شکست خطر را انتخاب نماید. نرم‌افزار قادر است به‌طور گرافیکی ساختار درختی تمامی ساختار شکست خطرهای طراحی شده را به همراه مقادیر خطر محاسبه شده و توزیع وقایع خطر نمایش دهد.[۵]



تاريخ : | | نویسنده : دکتر پشتیبان فنی لونا |

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادپرش به ناوبریپرش به جستجوفریدون مشیریFereydoon Moshiri.jpgعکسی از فریدون مشیریزمینهٔ کاری     شعر فارسیزادروز     ۳۰ شهریور ۱۳۰۵تهرانپدر و مادر     ابراهیم مشیری افشارمرگ     ۳ آبان ۱۳۷۹ (۷۴ سال)تهرانملیت      ایرانمحل زندگی     تهران، مشهدجایگاه خاکسپاری     قطعه هنرمندان بهشت زهراپیشه     شاعر، روزنامه‌نگارهمسر(ها)     اقبال اخوان (۱۳۷۹–۱۳۳۳)فرزندان     بهار، بابکفریدون مُشیری (۱۳۰۵–۱۳۷۹) شاعر معاصر ایرانی بود.محتویات۱ زندگی۱.۱ تحصیل۱.۲ سرودن شعر۱.۳ موسیقی۱.۴ ازدواج۲ مرگ۳ دربارهٔ مشیری۴ نمونه اشعار۵ دفترهای شعر۶ قطعات موسیقی۷ منابع۸ پیوند به بیرونزندگیفریدون مشیری در سی ام شهریور ۱۳۰۵ در تهران خیابان ایران (خیابان عین الدوله) به دنیا آمد. جد پدری او به دلیل مأموریت اداری به همدان منتقل شده بود، و پدرش ابراهیم مشیری افشار در سال ۱۲۷۵ خورشیدی در همدان متولد شد، و در روزهای جوانی به تهران آمد و از سال ۱۲۹۸ در وزارت پست مشغول خدمت گردید. فریدون مشیری سالهای اول و دوم تحصیلات ابتدایی را در تهران انجام داد و سپس به علت مأموریت اداری پدرش به مشهد رفت و بعد از چند سال دوباره به تهران بازگشت و سه سال اول دبیرستان را در دارالفنون گذراند و آنگاه به دبیرستان ادیب رفت. به گفتهٔ خودش: «در سال ۱۳۲۰ که ایران دچار آشفتگی‌هایی بود و نیروهای متفقین از شمال و جنوب به کشور حمله کرده و در ایران بودند ما دوباره به تهران آمدیم و من به ادامه تحصیل مشغول شدم. دبیرستان و بعد به دانشگاه رفتم. با اینکه در همه دوران کودکی… از استخدام در ادارات و زندگی کارمندی پرهیز داشتم ولی… در سن ۱۸ سالگی در وزارت پست و تلگراف مشغول به کار شدم و این کار ۳۳ سال ادامه یافت.»تحصیلمشیری هم‌زمان با تحصیل در سال آخر دبیرستان در اداره پست و تلگراف مشغول به کار شد. در همان سال مادرش در سن ۳۹ سالگی در گذشت که اثر عمیقی در او بر جا گذاشت. سپس در آموزشگاه فنی وزارت پست و تلگراف مشغول تحصیل گردید. روزها به کار می‌پرداخت و شبها به تحصیل ادامه می‌داد. از همان زمان به مطبوعات روی آورد و در روزنامه‌ها و مجلات کارهایی از قبیل خبرنگاری و نویسندگی را به عهده گرفت. بعدها در رشته ادبیات فارسی دانشگاه تهران به تحصیل ادامه داد. اما کار اداری از یک سو و کارهای مطبوعاتی از سوی دیگر، در ادامهٔ تحصیلش مشکلاتی ایجاد می‌کرد. سرانجام تحصیل را رها کرد اما کار در مطبوعات را ادامه داد. از سال ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۱ مسئول صفحه شعر و ادب مجله روشنفکر بود. این صفحات به تمام زمینه‌های ادبی و فرهنگی از جمله نقد کتاب، فیلم، تئاتر، نقاشی و شعر می‌پرداخت. بسیاری از شاعران مشهور معاصر، اولین بار با چاپ شعرهایشان در این صفحات معرفی شدند. مشیری در سالهای پس از آن نیز تنظیم صفحه شعر و ادبی مجله سپید و سیاه را برعهده داشت. در همان سال‌ها با مجلهٔ سخن به سردبیری دکتر پرویز ناتل خانلری همکاری داشت. وی در سال ۱۳۵۰ به شرکت مخابرات ایران انتقال یافت و در سال ۱۳۵۷ از خدمت دولتی بازنشسته شد.سال‌شمار فریدون مشیری[نهفتن]۱۳۰۵      • تولد فریدون مشیری سی ام شهریور در تهران، خیابان عین الدوله (خیابان ایران)۱۳۱۱      • شروع تحصیل در دبستان ادیب، پشت مسجد سپه سالار۱۳۱۳      • حرکت به مشهد و سکونت در آنجا و تحصیل در دبستان همت۱۳۱۹      • ادامه تحصیل در دبیرستان شاهرضا در مشهد۱۳۲۰      • بازگشت به تهران و ادامه تحصیل در دبیرستان ادیب و دارالفنون۱۳۲۳      • چاپ شعر «فردای ما» در روزنامه ایران ما۱۳۴۸      • شروع به تحصیل در دانشگاه تهران در رشته حقوق قضایی۱۳۲۴      • درگذشت مادر در ۲۸ خرداد در ۳۹ سالگی • ادامه تحصیل در آموزشگاه فنی وزارت پست و تلگراف و تلفن (بعدها دانشکده مخابرات)۱۳۲۷      • انتقال به اداره تلگراف تجریش با سمت تلگرافچی مورس۱۳۲۸      • خبرنگار روزنامه «شاهد» جبهه ملی درمجلس شورای ملی و آغاز فعالیت‌های مطبوعاتی۱۳۳۳      • ازدواج با اقبال اخوان دانشجوی رشته نقاشی دانشگاه تهران ـ آغاز همکاری با مجله روشنفکر به مدت۱۸ سال۱۳۳۴      • انتشار کتاب «تشنه طوفان» در نوروز • تولد دخترش بهار در آبان ماه۱۳۳۵      • انتشار کتاب «گناه دریا»۱۳۳۶      • انتشار چاپ دوم تشنه طوفان با افزوده‌هایی به نام «نایافته»۱۳۳۸      • تولد پسرش بابک در اسفند ماه۱۳۳۹      • اول اردیبهشت انتشار شعر کوچه۱۳۴۰      • انتشار کتاب «ابر» • همکاری دائمی با مجله سخن به مدیریت شادروان دکتر خانلری۱۳۴۱      • عضویت در شورای نویسندگان رادیو ایران۱۳۴۴      • دریافت دیپلم ششم ادبی و راه یافتن به دانشگاه تهران۱۳۴۵      • انتشار کتاب «یکسو نگریستن» ماجراهای شیخ ابوسعید ابوالخیر۱۳۴۶      • انتشار چاپ دوم کتاب «ابر» با افزوده‌هایی به نام «ابر و کوچه»۱۳۴۷      • انتشار کتاب «بهار را باورکن» • شعر خوانی در شهر کرمان۱۳۴۸      • انتشار کتاب «پرواز با خورشید»۱۳۴۹      • انتشار کتاب «برگزیده اشعار» در قطع جیبی۱۳۵۰      • همکاری با شورای موسیقی رادیو ایران • سخنرانی در رضاییه شیراز و مدرسه عالی دماوند • مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات۱۳۵۲      • مسافرت به اروپا، بازدید از شهرهای هامبورگ، پاریس۱۳۵۳      • شرکت در سمینار شاهنامه فردوسی۱۳۵۴      • مسافرت به لندن برای بازدید از نمایشگاه هنر اسلامی • مشاور مطبوعاتی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران۱۳۵۶      • انتشار کتاب «از خاموشی» • مسافرت به هندوستان، سخنرانی درکشمیر برای استادان زبان فارسی در سراسر هند۱۳۵۷      • دریافت حکم بازنشستگی پس از ۳۳ سال خدمت اداری در فروردین ماه • استخدام در شرکت عمران و نوسازی تهران تا بهمن ماه۱۳۶۰      • درگذشت پدر۱۳۶۴      • انتشار کتاب «گزینه اشعار» (ریشه در خاک)۱۳۶۵      • انتشار کتاب «مروارید مهر»۱۳۶۷      • انتشار کتاب «آه، باران»۱۳۷۱      • انتشار کتاب «از دیار آشتی»۱۳۷۲      • انتشار کتاب «با پنج سخن سرا»۱۳۷۵      • انتشار کتاب «لحظه‌ها واحساس» شب شعر در آلمان در شهریور ماه۱۳۷۷      • انتشار مجموعه «یک آسمان پرنده» در امریکا و سخنرانی و شعرخوانی در ۲۳ شهر و ایالت • انتشار مجموعه «دلاویزترین» • انتشار نوار شب شعر در آلمان و سخنرانی در فرانکفورت، برلین، دوسلدرف • انتشار مجموعه «زیبای جاودانه» با مقدمه عبدالحسین زرین کوب • انتشار کتاب «آواز آن پرنده غمگین»۱۳۷۸      • انتشار چاپ هفدهم مجموعه پرواز با خورشید • برگزاری مراسم بزرگ و بی سابقه برای گرامی‌داشت فریدون مشیری به وسیله جوانان فرهنگ دوست در پارک نیاوران در شهریور ماه و اهدای کتاب «جشن نامه» به فریدون مشیری • انتشار کتاب جشن نامه فریدون مشیری با عنوان «به نرمی باران»، • سخنرانی در بزرگداشت بزرگان موسیقی در جزیره کیش • انتشار کتاب «شکفتن‌ها و رستن‌ها» مجموعه اشعار شعرای معاصر ایران،۱۳۷۹      • انتشار کتاب «تا صبح تابناک اهورایی»، بهار ۱۳۷۹ • سخنرانی در دانشگاه شیراز در خرداد ماه • شرکت در مراسم روز پزشک در همدان در شهریور ماه • درگذشت در بامداد سوم آبانسرودن شعرمشیری سرودن شعر را از نوجوانی و تقریباً از پانزده سالگی شروع کرد. اولین مجموعه شعرش با نام تشنه توفان در ۲۸ سالگی او با مقدمه محمدحسین شهریار و علی دشتی در ۱۳۳۴ به چاپ رسید. خود او دربارهٔ این مجموعه می‌گوید: «چهارپاره‌هایی بود که گاهی سه مصرع مساوی با یک قطعه کوتاه داشت، و هم وزن داشت، هم قافیه و هم معنا، آن زمان چندین نفر از جمله نادر نادرپور، هوشنگ ابتهاج (سایه)، سیاوش کسرایی، مهدی اخوان ثالث و محمد زهری بودند که به همین سبک شعر می‌گفتند و همه شاعران نامدار شدند، زیرا به شعر گذشته بی‌اعتنا نبودند. اخوان ثالث، نادرپور و من به شعر قدیم احاطه کامل داشتیم، یعنی آثار سعدی و حافظ و فردوسی را خوانده بودیم، در مورد آن‌ها بحث می‌کردیم و بر آن تکیه می‌کردیم.»موسیقیمشیری توجه خاصی به موسیقی ایرانی داشت و در پی همین دلبستگی طی سالهای ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ عضویت شورای موسیقی و شعر رادیو را پذیرفت، و در کنار هوشنگ ابتهاج، سیمین بهبهانی و عماد خراسانی سهمی بسزا در پیوند دادن شعر با موسیقی، و غنی ساختن برنامه گلهای تازه در رادیو ایران در آن سال‌ها داشت. علاقه به موسیقی در مشیری به گونه‌ای بوده‌است که هر بارسازی نواخته می‌شده مایه آن را می‌گفته، مایه‌شناسی‌اش را می‌دانسته، بلکه می‌گفته از چه ردیفی است و چه گوشه‌ای، و بارها شنیده شده که تشخیص او در مورد برجسته‌ترین قطعات موسیقی ایران کاملاً درست و همراه با دقت تخصصی بوده‌است.فریدون مشیری در سال ۱۳۷۷ به آلمان و آمریکا سفر کرد و مراسم شعرخوانی او در شهرهای کلن، لیمبورگ و فرانکفورت و همچنین در ۲۴ ایالت آمریکا از جمله در دانشگاه‌های برکلی و نیوجرسی به‌طور بی‌سابقه‌ای مورد توجه دوستداران ادبیات ایران قرار گرفت. در سال ۱۳۷۸ طی سفری به سوئد در مراسم شعر خوانی در چندین شهر از جمله استکهلم و مالمو و گوتبرگ شرکت کرد.معروفترین اثر وی شعر «کوچه» نام دارد که در اردیبهشت ۱۳۳۹ در مجله «روشنفکر» چاپ شد. این شعر از زیباترین و عاشقانه‌ترین شعرهای نو زبان فارسی است.با توجه به علاقه‌ای که وی به عرفان و تصوف ایرانی داشت، مجموعه‌ای از ۱۰۰ ماجرا منسوب به شیخ ابو سعید ابوالخیر را باعنوان «یکسو نگریستن و یکسان نگریستن» و با مقدمه‌ای به قلم دکتر جواد نوربخش در اوایل دهه ۱۳۴۰ منتشر نمود.[۱]ازدواجاو در سال ۱۳۳۳ با خانم اقبال اخوان ازدواج کرد و اکنون دو فرزند به نام‌های بابک و بهار از او به یادگار مانده‌است.مرگمشیری سال‌ها از بیماری رنج می‌برد و در بامداد روز جمعه ۳ آبان‌ماه ۱۳۷۹ خورشیدی در ۷۴سالگی در تهران درگذشت. مزار او در بهشت زهرا، قطعهٔ ۸۸ (قطعهٔ هنرمندان)، ردیف ۱۶۴، شمارهٔ ۱۰می‌باشد.دربارهٔ مشیریعبدالحسین زرین‌کوب در بارهٔ شعر مشیری می‌نویسد:[۲] «در طی سال‌ها شاعری، فریدون از میان هزاران فراز و نشیب روز، از میان هزاران شور و هیجان و رنج و درد هرروزینه آنچه را به روز تعلق دارد، به دست روزگاران می‌سپارد و به قلمرو افسانه‌های قرون روانه می‌کند. چهل سالی – بیش و کم – هست که او با همین زبان بی‌پیرایهٔ خویش، واژه واژه با همزبانان خویش همدلی دارد… زبانی خوش‌آهنگ، گرم و دلنواز. خالی از پیچ و خم‌های بیان ادیبانهٔ شاعران دانشگاه‌پرورد و در همان حال خالی از تأثیر ترجمه‌های شتاب‌آمیز شعرهای آزمایشی نو راهان غرب.»نمونه اشعاردوبیتی:



تاريخ : | | نویسنده : دکتر پشتیبان فنی لونا |

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادپرش به ناوبریپرش به جستجوملاتونینسامانه‌شناسی نام (آیوپاک)N-[2-(5-methoxy-1H-indol-3-yl)ethyl]acetamideداده‌های بالینیAHFS/Drugs.com     Consumer Drug Informationرده بارداری     ?تجویز     In humans: orally, as capsules, tablets or liquid, sublingually, or as transdermal patches. In lab animals: also injection.داده‌های فارماکوکینتیکیفراهمی زیستی     ۳۰ – ۵۰٪متابولیسم     Hepatic via CYP1A2 mediated 6-hydroxylationنیمه‌عمر     35 to 50 minutesدفع     ادرارشناسهشماره سی‌ای‌اس     73–31–4 Yesکد ATC     N05CH01پاب‌کم     CID 896IUPHAR ligand     ۲۲۴بانک‌دارو     DB01065کم‌اسپایدر     872 YesUNII     JL5DK93RCL YesKEGG     D08170 YesChEBI     CHEBI:۱۶۷۹۶ChEMBL     CHEMBL45 Yesداده‌های شیمیفرمول     C13H16N2O۲وزن مولکولی     232.278 g/molSMILES     eMolecules & PubChemInChI[نمایش](what is this?)  (verify)ملاتونین (به انگلیسی: Melatonin) با فرمول شیمیایی N-acetyl-5-methoxy tryptamine هورمونی است که در غدهٔ صنوبری (پینه‌آل)، غدهٔ کوچکی در مغز، تولید می‌شود و به تنظیم چرخهٔ خواب و بیداری در بدن کمک می‌کند.مقدار بسیار کمی از ملاتونین در غذاهایی مانند گوشت‌ها، حبوبات، میوه‌ها و سبزی‌ها وجود دارد.ملاتونین همچنین به صورت مکمل غذایی در بازار وجود دارد، هرچند ارزش تغذیه‌ای شناخته‌شده‌ای ندارد.[۱]این هورمون توسط غده رو مغزی(اپی فیز) تولید می‌شود.مقدار ترشح این هورمون در شب به حداکثر و در نزدیکی ظهر به حداقل می‌رسد. عملکرد این هورمون در انسان به خوبی معلوم نیست.اما به نظر میرسد در تنظیم ریتم‌های شبانه روزی ارتباط داشته باشد.ملاتونین، در روزهای کوتاه فصل زمستان ممکن است زودتر، یا در اغلب موارد دیرتر شروع شود. این تغییر در روند ترشح ملاتونین ممکن است در ایجاد علائم «بیماری خلقی فصلی» (SAD) یا افسردگی زمستانی نقش داشته باشد.میزان طبیعی ملاتونین با افزایش سن به تدریج کاهش پیدا می‌کند. در برخی از سالمندان ممکن است تولید ملاتونین به حد ناچیزی برسد، یا کامل قطع شود.



تاريخ : | | نویسنده : دکتر پشتیبان فنی لونا |

برنامه نویسی

برنامه‌نویسی از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد (تغییرمسیر از برنامه نویسی) پرش به: ناوبری، جستجو برنامه‌نویسی رایانه در فرهنگ واژه غیر متخصّصین ممکن است به تمام پروژه ساخت نرم‌افزار یا برنامهٔ رایانه‌ای گفته شود. با این همه برنامه‌نویسی تنها بخشی از فرایند توسعهٔ نرم‌افزار یا برنامه رایانه‌ای است. اهمیت، توجه و منابع اختصاص داده شده به برنامه‌نویسی، بسته به ویژگی‌های مشخص شده محصول و خواست افراد درگیر در پروژه و کاربران و در نهایت شیوهٔ انتخاب شده مهندسی نرم‌افزار متغیر است. برنامه‌نویسی رایانه (که اغلب به طور کوتاه برنامه‌نویسی نامیده می‌شود) فرایند سوق دادن ساختار اصلی یک مسئله محاسباتی به برنامه‌ای قابل اجرا است. این کار مستلزم فعالیت‌هایی همچون تحلیل و درک مسئله است و عموماً حل چنین مسایلی منجر می‌شود به ایجاد یک الگوریتم، بازبینی نیازمندی‌های الگوریتم که شامل صحت و میزان منابع مصرفی است، پیاده‌سازی (که معمولاً به عنوان کدینگ از آن یاد می‌شود) این الگوریتم در یک زبان برنامه‌نویسی مقصد، تست کردن، اشکال زدایی، نگه داری کد منبع، پیاده‌سازی سیستم ساخت(build system) و مدیریت مصنوعات مشتق شده مانند کد ترجمه شده به زبان ماشین برنامه‌های کامپیوتری. الگوریتم اغلب تنها به شکل قابل تجزیه و تحلیل برای انسان و قابل استدلال با منطق نمایش داده می‌شود. کد منبع به یک یا چند زبان برنامه‌نویسی (مانند JavaScript ،Smalltalk ،Python ،Java ، CSS ، HTML ،C# ،C++ ،C، و غیره) نوشته شده است. محتویات [نهفتن] ۱ تاریخچه ۲ برنامه‌نویسی مدرن ۲.۱ نیازهای کیفیتی ۲.۲ خوانایی کد منبع ۲.۳ پیچیدگی الگوریتمی ۲.۴ روشها ۲.۵ محبوب‌ترین زبان ۲.۶ اشکال زدایی ۳ کاربرد زبان برنامه‌نویسی ۴ نمونه یک برنامه ۵ پارادایم‌ها ۶ زبانهای برنامه نویسی ۷ برنامه نویس ها ۸ منابع ۹ جستارهای وابسته ۱۰ پیوند به بیرون تاریخچه[ویرایش] موضوع دستگاه‌هایی که به دنباله‌ای از دستورالعمل‌های از قبل تعریف شده عمل می‌کند برمی‌گردد به Greek Mythology. برنامه‌نویسی مدرن[ویرایش] نیازهای کیفیتی[ویرایش] هر روشی که برای برنامه نویسی به کار برود ، برنامه نهایی باید دارای تعدادی مشخصات پایه باشد. مشخصات زیر تعدادی از مهمترین آنها هستند. قابلیت اطمینان : این که چقدر نتایج یک برنامه درست باشند ، به صحت طراحی الگوریتم و به حداقل رساندن اشتباهات برنامه نویسی مربوط می شود. اشتباهات برنامه نویسی شامل اشکالاتی مثل اشکال در مدیریت منابع ( مثل سرریز شدن بافر یا وضعیت رقابتی ) و اشکالات منطقی ( مثل تقسیم بر صفر یا خطاهای off-by-one ) . پایایی : این که یک برنامه چگونه اشکالاتی ( نه باگ ها ) را که ممکن است پیش بیایند ، پیش بینی کرده است . این شامل حالتهایی مانند دریافت اطلاعات نادرست ، نامناسب یا غلط می شود ؛ همچنین کمبود منابعی مانند حافظه ، سرویسهای سیستم عامل یا اتصال به شبکه و سایر اشکالات مانند خطای کاربر یا اشکالات قطع برق نیز در این دسته قرار می گیرند. کاربرد پذیری : ارگونومی یک برنامه : آسانی استفاده از برنامه برای شخصی که می خواهد از آن برای کار در نظر گرفته شده استفاده کند یا گاهی برای کارهای پیش بینی نشده آن را به کار برد. این مورد می تواند به تنهایی و علی رغم تمام موارد دیگر باعث موفقیت یا شکست شود. طیف وسیعی از عناصر متنی ، تصویری و گاهی سخت افزاری وجود دارند که می توانند باعث ارتقای وضوح ، درک ، پیوستگی ، کامل بودن واسط کاربری برنامه شوند. قابلیت انتقال : طیف سخت افزارها و سیستم عاملهایی که کد منبع برنامه را بتوان روی آنها با مترجم یا مفسر اجرا کرد . این قابلیت بستگی به تفاوت در تسهیلاتی دارد که سیستمهای مختلف از نظر منابع سخت افزاری و سیستم عاملها برای برنامه نویسی ارائه می کنند. همچنین رفتار پیش بینی شده سخت افزارها و سیستم های عامل ، و در دسترس بودن مترجم ها ( و منابع کتابخانه ای ) اختصاصی در آن سیستمها برای کد منبع موجود نیز مهم است. نگهداشت پذیری : این که سازندگان و ارتقا دهندگان فعلی برنامه یا افراد دیگری در آینده بتوانند به راحتی ارتقاها یا تغییراتی در برنامه انجام دهند تا خطاها و حفره های امنیتی را رفع کنند یا بتوانند آن را برای محیط جدیدی تطبیق دهند. در این مورد تلاش مناسب اولیه [۱] در ایجاد برنامه است که نقش عمده ای بازی می کند . این خاصیت ممکن است تاثیر خیلی زیادی روی کاربر نهایی برنامه نداشته باشد ولی در بلند مدت برای سرنوشت یک برنامه خیلی مهم است. کارآیی / عملکرد :اندازه گیری منابع سیستمی مورد نیاز برای یک برنامه ( زمان پردازنده ، فضای حافظه ، وسایل کند مثل دیسکها ، پهنای باند شبکه و موارد دیگری مثل تعامل با کاربر ) : هر چقدر کمتر ، بهتر . این خاصیت همچنین شامل مدیریت صحیح منابع مانند پاک کردن فایلهای موقت و از بین بردن نشتی های حافظه نیز می شود. خوانایی کد منبع[ویرایش] در برنامه ریزی رایانه ، خوانایی عبارت است از این که خواننده متن کد منبع بتواند هدف ، جریان برنامه و عملکرد کد منبع را متوجه شود. این موضوع در مجموعه نیازهای کیفیتی شامل موارد قابلیت انتقال ، کاربرد پذیری و نگهداشت پذیری می شود. خوانایی خیلی مهم است به این علت که برنامه نویسان بیشترین وقتشان را به جای این که صرف نوشتن کد جدید بکنند ، در زمینه درک و تغییر کد منبع موجود می کنند . کد های ناخوانا معمولا به خطا ، نارسایی و کدهای تکراری ختم می شوند . یک تحقیق [۲] نشان داد که تغییرات جزئی و ساده ای برای خوانایی برنامه می تواند منجر به این شود که کد نهایی نوشته شده کوتاه تر شود و همچنین زمان فهم آن به طور قابل توجهی کاهش یابد. پیروی از یک سبک برنامه نویسی منسجم معمولا به خوانایی کمک می کند ؛ اگر چه خوانایی چیزی بیش از فقط سبک برنامه نویسی است. عوامل زیادی که معمولا دخالتی در توانایی رایانه برای ترجمه مناسب و اجرای بهتر برنامه ندارند ، به خوانایی کمک می کنند . بعضی از این عوامل اینها هستند : بلوک بندی متفاوت ( فاصله سفید ) یادآورها تکه تکه کردن نوشته های طولانی قواعد نامگذاری برای اشیا ( مثل متغیر ها ، کلاسها ، روالها و غیره ) جنبه های دیداری برای این کار ( مثل تورفتگی ، شکستن خطوط ، علامت گذاری رنگی و مانند اینها ) معمولا به وسیله ویرایشگر کد منبع فراهم می شود ، اما جنبه های محتوایی بازتابی از استعداد و توانایی های برنامه نویس است . زبانهای برنامه نویسی دیداری متعددی با این منظور توسعه داده شده اند تا بتوانند از روشهای غیر سنتی برای ارائه کد و تصویر استفاده کنند. محیطهای یکپارچه توسعه نرم افزار (IDE ها) می خواهند تا تمام این گونه کمکها را به شکل یک پارچه ارائه کنند. تکنیکهایی برای بازسازی کد می تواند خوانایی را افزایش دهد. پیچیدگی الگوریتمی[ویرایش] محیطهای دانشگاهی و همچنین مهندسین فعال در برنامه نویسی هر دو عمیقا به دنبال کشف و تکمیل الگوریتهای کارآمد تر برای گروه مشکلات مشخص شده هستند. برای نیل به این هدف الگوریتم ها در ترتیب هایی طبقه بندی می شوند که به عنوان نماد O بزرگ خوانده می شوند. این طبقه بندی نشانگر استفاده الگوریتم از منابع ، مثل زمان اجرا یا انباشت حافظه در ازای اندازه یک داده وارده است. برنامه نویسان حرفه ای با گستره ای از الگوریتهای خوب سازمان یافته آشنایی دارند و پیچیدگی های مخصوص آنها را می دانند و در نتیجه از این دانسته ها برای انتخاب الگوریتم های مناسب برای شرایط مورد نظر خود ، استفاده می کنند. روشها[ویرایش] قدم اول در فرآیند توسعه بیشتر نرم افزارها به شکل معمول شامل بررسی نیازمندی ها ، سپس آزمایش برای تشخیص الگوی متغیر ها ، اجرا و سپس حذف خرابی ها ( اشکال زدایی ) است. راههای مختلفی برای رسیدن به هر کدام از این وظایف وجود دارند . یک راه پرطرفدار برای تحلیل نیازمندی ها تحلیل مورد کاربردی است. بسیاری از برنامه نویسان از شکل توسعه چابک نرم افزاری استفاده می کنند ؛ در این روش مراحل مختلف توسعه نرم افزار به شکل چرخه های کوتاه با هم ترکیب می شوند به طوری که هر کدام از این چرخه ها فقط چند هفته طول بکشند . این درمقابل روش معمول است که ممکن است چند سال زمان ببرد. روشهای خیلی زیادی برای روند توسعه برنامه ها وجود دارند. محبوب‌ترین زبان[ویرایش] تعیین اینکه محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی مدرن کدام است کار بسیار مشکلی است. بعضی از زبان‌ها در کاربردهای خاصی محبوب است و بعضی دیگر مرتباً در نوشتن کاربردهای گوناگون استفاده می‌شود. روش‌های اندازه‌گیری محبوبیت زبان شامل موارد زیر می‌باشد: شمردن تعداد آگهی‌های اشتغال و توجه به یک زبان، تعداد کتاب‌های آموزشی فروخته شده در مورد یک زبان، تخمین تعداد خطوط کد نوشته شده در یک زبان اشکال زدایی[ویرایش] اشکال زدایی وظیفه بسیار مهمی در فرایند توسعه نرم‌افزار می‌باشد، زیرا یک برنامه غلط می‌تواند پیامدهای مهمی برای کاربر خود داشته باشد. بعضی از زبان‌ها بیشتر در معرض برخی اشتباهات می‌باشند، به خاطر خصوصیاتشان نیاز به بررسی بیشتر کامپایلر نسبت به زبان‌های دیگر ندارند. کاربرد زبان برنامه‌نویسی[ویرایش] اجرا و عملی ساختن الگوریتم‌های انتزاعی وابسته به هم به‌وسیله تولید یک برنامه رایانه‌ای مشخص با ابزار زبان برنامه‌نویسی ممکن است. نمونه یک برنامه[ویرایش] یک برنامهٔ ساده در زبان برنامه‌نویسیBasic که از ساده‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است می‌تواند به شکل زیر باشد: REM MY FIRST TRY TO COMMAND THIS MACHINE TO DO WHAT I LIKE PRINT "HELLO NEW WORLD!" END سطر نخست که با واژه کلیدی "REM" آغاز شده و از سوی برنامهٔ واسط درنظر گرفته نمی‌شود و تنها برای نگاه داشتن یک توضیح یا مانند آن برای خود برنامه‌نویس است. سطر دوم با واژه کلیدی "PRINT" به دستگاه فرمان می‌دهد تا نوشته "HELLO NEW WORLD!" ("سلام دنیای نو!") را روی نمایشگر بنویسد (چاپ کند). سطر آخر پایان فرامین و برنامه را به ماشین اطلاع می‌دهد. پس از نوشتن یک برنامه مانند بالا، برنامهٔ مترجم (در اینجا Basic) دستورها را تبدیل به فرامینی می‌کند که لایه زیرین، که ممکن است همان سخت‌افزار باشد، می‌تواند آنها را اجرا کند. برای راحت تر شدن کدنویسی(برنامه نویسی) از نرم افزارهای مختلفی وابسته به زبان ان استفاده می کنند به عنوان مثال برای کدنویسی به زبان c# از نرم افزار visual studio, sql server... استفاده می شود. پارادایم‌ها[ویرایش] مقاله اصلی: پارادایم برنامه‌نویسی زبان‌های برنامه‌نویسی گوناگون براساس قابلیت‌های درنظر گرفته شده از شیوهٔ خط‌های مختلف استفاده می‌کنند. موارد ریزتری مانند چگونگی برخورد با نیازهای پشت پردهٔ ماشین مانند مدیریت حافظه و مدیریت زباله نیز در زبان‌های مختلف متفاوت است. علاوه بر این‌ها، مفاهیمی متفاوت از (اجرای) یک برنامه تصور شده‌اند که پارادایم یا الگو نام دارند. زبانهای برنامه نویسی[ویرایش] مقاله اصلی : زبان برنامه نویسی زبانهای متعدد برنامه نویسی وجود دارند که هر کدام از آنها سبکهای خاصی را پشتیبانی می کنند . انتخاب زبان برنامه نویسی مورد نظر بر اساس ملاحظات متعددی صورت می گیرد : مانند سیاست شرکت ، مناسب بودن برای وظیفه در نظر گرفته شده ، موجود بودن بسته های برنامه از پیش اماده شده یا نظرات شخصی . به شکل ایده آل مناسب ترین زبان برنامه نویسی برای کاربرد مورد نظر که در دسترس باشد ، انتخاب می شود . موضوعاتی که باعث می شوند از این وضعیت ایده ال فاصله گرفته شوند شامل موضوعاتی مانند یافتن تعداد کافی برنامه نویسان ماهر که بتوانند تیم کاری تشکیل دهند ، در دسترس بودن کمپایر های مناسب برای زبان مورد نظر ، کارآیی برنامه های نوشته شده با زبان مورد نظر ، است . زبانهای برنامه نویسی در طیفی بین زبانهای "سطح پائین " تا "زبانهای سطح بالا" قرار می گیرند . زبانهای سطح پائین معمولا به زبان ماشین نزدیکتر هستند و سریعتر اجرا می شوند ، در مقابل زبانهای سطح بالا خلاصه تر و برای کاربرد آسان تر هستند ولی با سرعت کمتری اجرا می شوند . کد نویسی با زبانهای سطح بالا معمولا آسان تر از کد نویسی با زبانهای سطح پائین هستند. آلن داونی در کتاب " چگونه به شکل یک استاد رایانه فکر کنیم " می نویسد : جزئیات در زبانهای برنامه نویسی مختلف متفاوت به نظر می رسند ولی تعدادی از ساختارهای اساسی در همه زبانهای برنامه نویسی یکسان هستند : ورودی : داده ها را از صفحه کلید ، یک فایل یا وسایل دیگر فراهم می کند . خروجی : اطلاعات را روی صفحه تصویر نشان می دهد ، به یک فایل می فرستد یا به دستگاههای دیگری انتقال می دهد. محاسبات : اعمال محاسباتی اساسی مثل جمع و ضرب را انجام می دهد. حالتهای شرطی : شرطهای مشخصی را منترل می کند و بر اساس آن رشته مناسبی از عبارات را اجرا می کند . حلقه : بعضی اعمال را به شکل تکراری انجام می دهد ، معمولا با استفاده از تعدادی از متغیر ها این کار انجام می شود . بسیاری از زبانهای برنامه نویسی مکانیسمهایی را برای استفاده از کتابخانه های مشترک فراهم می کنند . توابعی در این کتابخانه ها بر اساس الگوهای مناسب اجرایی ایجاد می شوند ( مانند روش های انتقال آرگومانها ) و سپس می توان از این توابع در زبانهای متعدد برنامه نویسی استفاده کرد. برنامه نویس ها[ویرایش] مقاله اصلی : برنامه نویس همچنین ببینید : توسعه دهنده نرم افزار ، مهندس نرم افزار برنامه نویسان رایانه کسانی هستند که نرم افزار های رایانه را می نویسند . معمولا شغل آنها شامل موارد زیر است : کد نویسی خطایابی سندپردازی یکپارچه سازی نگهداشت بررسی های مورد نیاز معماری نرم افزار آزمایش نرم افزار مشخصات منابع[ویرایش] 1.پرش به بالا ↑ "Programming 101: Tips to become a good programmer - Wisdom Geek". Wisdom Geek (in en-US). 2016-05-19. Retrieved 2016-05-23. 2.پرش به بالا ↑ James L. Elshoff, Michael Marcotty, Improving computer program readability to aid modification, Communications of the ACM, v.25 n.8, p.512-521, Aug 1982. Programming: Principles and Practice Using C++ by Bjarne Stroustrup, Publisher: Addison-Wesley Professional, 2008 Faster Smarter Beginning Programming by Jim Buyens, Publisher: Microsoft Press, 2002 Java How to Program, by Harvey M. Deitel and Paul J. Deitel, Publisher: Prentice Hall, 2007 Programming ASP.NET 3.5 by Jesse Liberty, Dan Maharry, and Dan Hurwitz, Publisher: O'Reilly Media, Inc. , ۲۰۰۹ جستارهای وابسته[ویرایش] برنامه‌سازی موازی [نمایش] ن • ب • و مهندسی نرم‌افزار [نمایش] ن • ب • و زمینه‌های اصلی علوم رایانه پیوند به بیرون[ویرایش] [نمایش] ن • ب • و فیلم‌های آموزشی علوم رده: برنامه‌نویسی منوی ناوبری ورود ایجاد حساب کاربری مشارکت‌ها بحث به سامانه وارد نشده‌اید بحث مقاله جستجو نمایش تاریخچه ویرایش خواندن صفحهٔ اصلی رویدادهای کنونی مقالهٔ تصادفی کمک مالی همکاری تغییرات اخیر ویکی‌نویس شوید! راهنما تماس با ویکی‌پدیا نسخه‌برداری ایجاد کتاب دریافت به‌صورت PDF نسخهٔ قابل چاپ در دیگر پروژه‌ها ویکی‌انبار ابزارها پیوندها به این صفحه تغییرات مرتبط بارگذاری پرونده صفحه‌های ویژه پیوند پایدار اطلاعات صفحه آیتم ویکی‌داده یادکرد پیوند این مقاله به زبان‌های دیگر العربية Azərbaycanca English हिन्दी Հայերեն Қазақша Türkmençe اردو 中文 ۶۴ مورد دیگر ویرایش پیوندها این صفحه آخرین‌بار در ‏۲۹ دسامبر ۲۰۱۶ ساعت ‏۱۵:۵۱ تغییر یافته‌است. همهٔ نوشته‌ها تحت مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alike در دسترس است؛ برای جزئیات بیشتر شرایط استفاده را بخوانید. ویکی‌پدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکی‌مدیا است. سیاست محرمانگی دربارهٔ ویکی‌پدیا تکذیب‌نامه‌ها توسعه‌دهندگان اظهارنامهٔ کوکی نمای تلفن همراه Wikimedia Foundation Powered by MediaWiki

 



تاريخ : | | نویسنده : دکتر پشتیبان فنی لونا |

فوق تخصصی کد ابزار وب

ابزار سئو اعم از

سخت افزار

قلم نوری

تعمیر و ارتقا(یافتنم مشکل و حل اون)

انتی ویروسها  و شناخت اونا و از بین بردن 

فعال کردن دیوار اتش

سیو و محافظت از اطلاعات

جلوگیری از قرمز شدن درایو مای کامپیوتر

و فلش دیسکت

نرم افزار

کد ابزار وب فوق پیشرفته من جمله

عکس پست گذاری

سی پلاس پلاس

سیشارپ

ساعت

ستاره بارون

ویژوال بیسیک 1 2 3

احادیثی از ائمه و پیامبران

زیر نویس

منو وب

طراحی و پیاده سازی اونا

dvd cd

بازدید

ثبت در گوگل

کلمات کلیدی



تاريخ : | | نویسنده : دکتر پشتیبان فنی لونا |

 

نوع دروس تعداد واحد
دروس اصلی و اختصاصی 27
پایان نامه 6
سمینار 2
جمع 35


دروس اصلی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار :
طراحی و ساخت کامپایلر 2
سیستم های عامل پیشرفته
پایگاه داده 2
اصول طراحی و پیاده سازی سیستم های خبره
مهندسی نرم افزار 2
تحلیل و طراحی الگوریتم ها
دروس اختصاصی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار :
حفاظت داده ها
گرافیک کامپیوتری
آزمایشگاه گرافیک کامپیوتری
ارزیابی کارآیی سیستم های کامپیوتری
نظریه زبان ها و ماشین ها
ریز برنامه سازی
تحلیل و طراحی الگوریتم های موازی
معماری شبکه های کامپیوتری
نرم افزارهای شبکه های کامپیوتری
آزمایشگاه شبکه های کامپیوتری
طراحی نرم افزارهای مطمئن
ریاضیات پیشرفته در مهندسی کامپیوتر
پردازش تصاویر
آزمایشگاه پردازش تصاویر
شناسایی آماری الگو مباحث جدید در مهندسی نرم افزار
سمینار
پایان نامه



تاريخ : | | نویسنده : دکتر پشتیبان فنی لونا |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب موزیک گستر
  • وب سیمز
  • وب توماس
  • وب مجله اینترنتی آری